Tjänster
Kan jag få hjälp med montering?
Vi kan hjälpa till med montering hos företag och privatkunder som befinner sig i Stockholm. <a href="https://www.dpj.se/kontakta-oss">Kontakta vår kundtjänst</a> så berättar de gärna mer.
Har ni någon fysisk butik?
Vi har en butik på Mäster Samuelsgatan 65 i Stockholm. <a href="https://www.dpj.se/kontakta-oss">Se öppettider för butiken</a>. Vår kompetenta personal hjälper dig gärna att prova ut kontorsstolar, testa höj och sänkbara skrivbord, titta på tygprover, handla belysning, tillbehör med mera.
Kan både privatpersoner och företag handla på DPJ?
Ja, både privatpersoner och företag är välkomna att ta del av vårt breda sortiment.
Om du besöker oss via en dator ser du tydligt om du handlar som privatperson eller företag längst ut till höger i menyn. På mobilen hittar du i stället denna inställning längst ned i menyn. Du ser därmed priserna med eller utan moms beroende på om du handlar som privatperson eller företag. Du kan även justera denna inställning i kassan i samband med ditt köp.
Hur ser DPJ:s miljöarbete ut?
Vi är ISO-certifierade inom arbetsmiljö, kvalitet och miljö vilket ställer mycket höga krav på oss, såväl som på våra leverantörer.
Läs mer om <a href="https://www.dpj.se/content/4-om-foretaget">hur vi jobbar här</a>.
Kan ni leverera i andra länder?
Ja, Europa är vår marknad och vi har webbförsäljning i flera länder. Vilka dessa är kan du se under flaggikonen på vår hemsida. Vi kan även skicka till övriga europeiska länder. Vill du veta mer? Kontakta våra säljare så berättar de hur vi kan hjälpa dig.
Erbjuder ni inredningshjälp?
Som specialister på workspace erbjuder vi inredningshjälp för alla företag som står inför ett inredningsprojekt. Vi erbjuder fri konsultation med platsbesök inom Storstockholm, samt inredningshjälp på plats i vår butik. <a href="https://www.dpj.se/content/74-inredningshjaelp">Läs mer om vår inredningshjälp</a> och ta kontakt.
Jag hittar inte produkten jag söker. Kan ni hjälpa mig?
Vi har ett enormt stort sortiment och allt visas inte på hemsidan. Chatta gärna med vår kunniga personal och berätta vad du behöver så hjälper de dig.
Var hittar jag era försäljningsvillkor?
Här hittar du <a href="https://www.dpj.se/content/3-forsaljningsvillkor1">våra försäljningsvillkor</a>.
Leverans
Skickas allt tillsammans eller i delade leveranser?
Om den beställda produkten består av flera delar kan varje del skickas som en separat försändelse. Detta kan leda till olika leveransdatum. Lagerförda produkter kan skickas omgående medan beställningsvaror får en längre leveranstid. Vet du att en produkt kommer dröja kan du alltid kontakta oss för delleverans av de lagerförda produkterna. <br>
Önskad delleverans kostar 200 kr inkl. moms.
Kan jag följa min leverans?
I din leveransavisering får du en länk där du kan följa paketet med aktuell transportör.
Vi samarbetar med Postnord som levererar till privat- och företagskunder.<br>
Privatperson: Postnord aviserar via mejl och/eller sms med leveransalternativ.<br>
Företag: Postnord levererar närmaste vardag mellan 08.00-17.00.<br>
Är paketet av mindre slag kan detta levereras till utlämningsställe. <br>
Samtliga leveranser sker till trottoarkanten. Inbärning ingår ej.<br>
I Stockholm används även budföretag för vissa leveranser. Telefonavisering sker i dessa fall. Observera att beställning av större produkter kan innebära leverans på pall för att säkerställa en säker transport med minskad skaderisk. Transportbolaget tar inte tillbaka pall eller annat emballage.
DAP eller ”Delivered at Place” är ett internationellt leveransvillkor. Villkoret definierar exakt när äganderätten, risken och kostnaden för en produkt överförs från säljaren till köparen. Det som är specifikt för DAP är att äganderätten överförs till köparen vid köparens adress på destinationsorten.<br>
I allmänhet innebär DAP att vårt företag ansvarar för leveransen till den angivna platsen, exempelvis din adress. Transportföretaget ställer varorna till förfogande på den plats som köparen har anvisat.
Vår transportpartner levererar till trottoarkant, staket eller garageinfart.
Vad bör jag göra när leveransen kommer?
Kontrollera din försändelse noggrant. Notera eventuella emballageskador på transportörens frakthandling om signering krävs. Fotografera ytteremballagets eventuella skador före avemballering. Dessa foton behöver du vid en eventuell reklamation på produkten.
Ringer ni innan leverans?
Vi samarbetar med Postnord som levererar till privat- och företagskunder.<br>
Privatperson: Postnord aviserar via mejl och/eller sms med leveransalternativ.<br>
Företag: Postnord levererar närmaste vardag mellan 08.00-17.00. Ingen avisering.<br>
Är paketet av mindre slag kan detta levereras till utlämningsställe. <br>
Meddela vår kundtjänst om du som företag önskar telefonavisering. Telefonavisering är en avisering om att leveransen är på väg. Ej en bokning av önskad leveransdag.
Hur lång är leveranstiden?
Vårt mål är att ha så snabba leveranstider som möjligt, därför försöker vi skicka lagerhållna produkter inom 24 timmar. Detta gäller ordrar lagda helgfri vardag. Detta innebär att varan lämnar vårt lager inom 24 timmar från det att ordern är registrerad och godkänd av DPJ och du mottagit din orderbekräftelse. Sedan tillkommer transportörens hantering och leveranstid. Detta kan handla om 1–4 dagar beroende på vart paketet ska skickas. Beställningsvaror får en längre leveranstid. Du får ett estimerat datum som vi informerar om via mejl om vi får information om försening av leverantören. <br>
Ibland har man tur och leveransen kan då gå snabbare än beräknat. Meddela gärna oss om vi inte får skicka ut din order tidigare, exempelvis vid renovering som ej är färdigställd.
Kan jag önska leveransdatum?
Företag kan önska dag då leveransen ska skickas från lager. Leveransen tar sedan 1–4 dagar beroende på veckodag och vart i landet leveransen ska skickas.
Privatperson får smsavisering med länk där möjlighet att ändra leveransdatum finns.
Ångerrätt / Öppet köp
Enligt distansavtalslagen har du som privatperson (konsument) rätt att under vissa förutsättningar ångra ett köp som skett på vår webbplats eller i butik, inom fjorton (14) dagar från att varan levererats till dig.
För att nyttja din rätt till öppet köp/ångerrätt, måste du registrera ditt ångerköp på vår webbplats senast 14 dagar från leveransdagen. Inga returer hanteras via telefon, chatt eller mejl. Du måste också returnera varan i nyskick, helst i originalförpackningen. Vid retur står kunden för returfrakten vilken debiteras separat enligt följande:
200 kronor inkl. moms per paket.
1000 kronor inkl. moms per pall.
Observera att din produkt debiteras två returavgifter om den levererades i två paket, en för varje paket. Här kan du <a href="https://www.dpj.se/content/121-oeppet-koep-och-angerraett">registrera ditt ångerköp</a>.
Har jag ångerrätt på specialbeställningar?
Om du som konsument önskar avbeställa en vara som är specialbeställd, det vill säga en vara som tillverkats enligt dina särskilda anvisningar eller annars fått en tydlig personlig prägel, är det viktigt att du kontaktar oss snarast möjligt efter genomförd beställning. Vi godtar din avbeställning i den mån det är möjligt. För det fall vi redan har lagt en beställning av varorna hos leverantören/tillverkaren, förutsätter din rätt till avbeställning (och därmed din rätt till öppet köp/ångerrätt) att vi i vår tur kan avbryta köpet hos tillverkaren/leverantören.
Exempel på produkter som inte omfattas av den vanliga ångerrätten är stoppade möbler som beställts med tyg efter dina önskemål, mattor med tryck, specialbeställda bordsskivor i mått som avviker från standard.
Vad gör jag om jag ångrar mig innan varan kommer?
Observera att du har ingått ett bindande avtal om köp av din vara. Du kan inte undgå betalningsansvar genom att inte hämta ut eller neka leverans av varan. Notera att om du valt att betala mot faktura via Klarna, ska fakturan betalas i tid även om du väljer att returnera varan. Utnyttjande av <a href="https://www.dpj.se/content/121-oeppet-koep-och-angerraett">öppet köp och ångerrätt</a> ska anmälas via vår hemsida.
För outlöst eller olevererat paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig 200 kronor inklusive moms i returavgift.
För outlöst eller olevererad palltransport förbehåller vi oss rätten att debitera dig 1000 kronor inklusive moms i returavgift.
Kan jag ändra något i min order i efterhand?
Skulle du vilja ändra något i din order efter att du genomfört din beställning, ber vi dig <a href="https://www.dpj.se/kontakta-oss">kontakta vår kundtjänst</a> omgående. Meddela alltid ditt ordernummer i kommunikationen med supporten för att påskynda processen.
Reklamation / Garanti
Vad gör jag om min produkt går sönder?
<a href="https://www.dpj.se/content/122-reklamation-och-garantiaerenden">Registrera din reklamation</a> på vår hemsida.
Vad har ni för garantier?
Hos oss på DPJ får du alltid en funktionsgaranti på minst ett (1) år oavsett vilken vara du köper.
Om en vara har en längre garantitid än ett år, framgår detta tydligt på varans produktsida. Med funktionsgaranti menas att varan ska fungera felfritt under minst ett år från leveransdatumet. Felet ska vara ursprungligt och ej ha uppkommit på grund av vårdslös hantering då användarinstruktioner, monteringsanvisningar eller skötselråd inte följts.
Du som konsument har alltid tre (3) års reklamationsrätt för varor inköpta i vår fysiska butik eller vår webbutik. För företag är reklamationsrätten två (2) år. Reklamationsrätten gäller för varor som är felaktiga enligt konsumentköplagen (eller motsvarande lagstiftning).
Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel och omfattar således inte fel som uppstått till följd av vårdslös hantering då användarinstruktioner, monteringsanvisningar eller skötselråd inte följts. Om du som kund önskar göra en reklamation, ska du så snart som möjligt efter att felet upptäckts, <a href="https://www.dpj.se/content/122-reklamation-och-garantiaerenden">anmäla din reklamation</a> via vår hemsida.
Vad menar ni med prisgaranti?
För oss är det viktigt att du som kund känner dig både nöjd och trygg när du handlar hos oss. För att säkerställa att våra kunder alltid gör en bra affär hos oss, erbjuder vi en prisgaranti om 105 procent. Vår prisgaranti innebär att om du, inom sju dagar efter köpet, hittar samma vara någon annanstans men till ett lägre pris än vad vi säljer den för, matchar vi den andra återförsäljarens pris. Dessutom sänker vi detta pris med ytterligare fem procent.
Läs mer om villkoren för nyttjande av denna garanti i <a href="https://www.dpj.se/content/3-forsaljningsvillkor1">våra försäljningsvillkor</a>.
Vad gör jag om något i leveransen är transportskadat?
Vi ansvarar för skador som uppkommit vid transporten eller leveransen till dig som kund. När du tar emot din leverans är det ditt ansvar att genast undersöka det yttre emballaget. Om paketet är skadat, be transportören notera skadan på sin handdator/sitt transportdokument, om så är möjligt. Det är även viktigt att du omgående kontrollerar att du fått rätt antal paket. Skadan ska anmälas till DPJ senast två dagar efter mottagen leverans.<br>
<a href="https://www.dpj.se/content/120-returer-reklamationer">Här kan du anmäla transportskada</a>.
Personsäkerhet
Vi värnar om våra kunder och jobbar därför enligt dataskyddsförordningen-GDPR. <a href="https://www.dpj.se/content/2-Integritetspolicy">Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter</a>, varför vi gör det, hur länge vi gör det och vilka vi kan komma att dela dina personuppgifter med.
Beställning
Jag har gjort en beställning, vad händer nu?
Efter din beställning får du omgående en beställningsbekräftelse som tackar dig för din beställning hos oss. På så sätt ser du att vi har korrekta mejluppgifter. Vi registrerar din order och skickar sedan ut en orderbekräftelse som är uppdaterad med uppskattad leveranstid. Kontrollera denna noga! Felaktiga uppgifter kan fördröja din leverans samt orsaka onödiga kostnader för exempelvis extra utkörningar. När ordern är klar för transport skickas en leveransavisering med spårningslänk. Efter det följer transportörens aviseringar via mejl och/eller sms. Budtransporter inom Stockholm aviserar i stället via telefon.
Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?
När din order blivit godkänd kommer du att få en orderbekräftelse utskickat till den mejladress som du angett i samband med din beställning. Om du inte får en orderbekräftelse rekommenderar vi att du börjar med att titta i din skräppost. Om du inte hittar den där bör du kontrollera din order på ”Ditt konto” på hemsidan och se till att alla uppgifter är korrekta. Stämmer alla dina uppgifter? <a href="https://www.dpj.se/kontakta-oss">Kontakta vår kundtjänst för vidare support</a>.
Vad innebär förskottsbetalning?
I vissa fall kan du bli ombedd att inkomma med förskottsbetalning. Detta innebär att du behöver betala för varorna som du beställt innan vi kan skicka ut dem till dig.
Hur kan jag betala min order?
Som konsument kan du betala för din vara på olika sätt, se nedan. Notera att vår fysiska butik i Stockholm är kontantfri. I butiken kan du betala med betalkort (Visa/Mastercard/American Express) alternativt Swish.
I vår webbutik betalar du som konsument genom Klarna. <br>
Du som företagskund kan betala med betalkort (Visa / Mastercard / American Express) eller mot faktura (10 dagar). Vid påminnelse om försenad betalning debiteras en påminnelseavgift om 60 kr.